2012. július 25., szerda

a példaképekről;



az embernek mindig voltak és lesznek bálványai - ez általában függ az aktuális korszak hőseiről, szexbálványaitól, és szabadságharcosaitól. ez nem fog változni.

nem is tudom, nagyjából tizenöt évesen érintett meg a beatles-fanatizmus először. nagyon durván rá voltam kattanva a korszakra, a zenére, a gondolkodásmódra, betegesen hajszoltam a körömcipőket, és nevetséges módon próbáltam retrósan felöltözni. aztán megkaptam azt hiszem, a tizenhatodik születésnapomra john lennon interjúiból összevágott könyvét, ami egy kincsesládával vagy nagyjából százötven kiló epres milkával ért fel - fotók, saját írások, rajzok, interjúk, dalszövegek... teljesen kész voltam. többször nyálaztam át, mint a pöttyös könyveimet, egyszerűen nem bírtam letenni. többször elsírtam magam rajta, és nagyon sokat gondolkodtam miatta.

az embernek szüksége van példaképekre, bálványokra. nyilván ennek nem szabad(na) elfajulnia, és nem nagyon szeretem, hogy mostanában annyira fel lettek kapva ezek a retróbb dolgok. audrey, marilyn, beatles - mindenki kedveli őket, de nagyon sokat nem tudjk, miért szereti audreyt azon kívül, hogy nagy őzikeszemei voltak, és jó színésznő volt.

visszatérve johnhoz, sajnos nagyon mainstream lett magunkra varratni, hogy imagine - lassan a stay strong is az, őszinte sajnálatomra és legnagyobb bosszankodásomra, bár a tudat, hogy rajtam nem ezért van ez a felirat, kissé vigasztaló -, és nem tudjuk, micsoda varázsszó ez.
imagine - de mit is? mit képzeljünk el? hogy az emberek nyugodtan élnek egymás mellett, és mi ezt tényleg meg tudnánk csinálni - legalábbis ezt gondolta john. a mai helyzetet nézve viszont úgy tűnik, ez sajnos csak egy kényelmes utópia.

megint visszakanyarodva mindenhez, john mondta el az egyetlen dolgot, amit a világegyetem alaptörvényének tartok. ezt mondta az ismeretlenről:


mindenki fél az ismeretlentől. az ismeretlen nem több, mint ami... és a tőle való félelem kényszerít mindenkit arra, hogy állandóan körbe-körbe rohanjon, álmokat, ábrándokat, háborúkat, békét, szeretetet, gyűlöletet hajszolva - pedig ez nem csak illúzió. az ismeretlen nem több, mint ami. fogadd el, hogy ismeretlen, és zavartalanul fogsz hajózni. mindent tarts ismeretlennek, és megnyered a játékot. csupán erről van szó. nem igaz? 





Nincsenek megjegyzések: